PRIPRAVUJEM PRE VÁS ČLÁNOK O SVOJEJ STUŽKOVEJ :)) len čakám na fotky :D :)

Ako na macro s obráteným objektívom

25. srpna 2013 v 9:34 | Sasha |  creativity

Neviem spať. Odkedy si celá naša rodina dala o piatej ráno stretko na záchode, nezažmúrila som ani oka. Hodinu som si v posteli čítala a nakoniec som sa prinútila vyliezť.
Včerajší deň bol fajn, rozhodne mi pomohlo to, že som si v piatok dala čokoládu - a že som včera vstala o pol jednej, aj sa mi behalo lepšie, bola som nabitá energiou. Tú energiu zo mňa potom vysala jedna holka. Ak existuje niečo čo ma na svete rozčuľuje, je to ľudská hlúposť, hlave ľudia ktorí si nevážia vlastný život a zdravie. Ona neje. Dva mesiace žije maximálne na rožku denne. A má v pláne v tom ešte "aspoň týždeň pokračovať aby schudla ešte aspoň dve kilá". Keď toto nieje choroba, tak môj dnešný sen bol skutočný ( a verte že by som si želala aby bol, Benedict bol na Slovensku!). Akýkoľvek môj logický argument a vysvetlenie ( moja sesternica si tým prešla tiež, takže viem o čom hovorím) brala asi tak že jedným uchom dnu, druhým von. Napísala som teda trénerke, že teraz keď bude týždeň v tábore, nech na ňu dohliadne aby jedla. Ak to nepomôže, porozprávam sa s jej mamou. Trápi ma otázka, či som mrcha keď jej chcem vlastne dobre (?).

Ale o tom som nechcela, len som sa potrebovala posťažovať. Dnešný článok je, podľa môjho názoru užitočným tipom pre majiteľom zrkadloviek, ktorí by aspoň pre začiatok radi ušetrili. Naozaj sa bavíme hlavne (alebo len?) o zrkadlovkách, prosím zachovajte pokoj a netrhajte objektívy svojim kompaktom (ešte budem musieť voľakde na okresnom súde vysvetľovať, že som vám spôsobila finančnú škodu!).

V prvom rade musím pripustiť, že som si pár technických výrazov požičala. Ja totiž technike absolútne nerozumiem, hoci pri fotení to zvládam - ale ak by som vám mala vysvetliť ako funguje foťák z fyzikálneho hľadiska, rovnakú odpoveď by vám dala hlucho-nemá koza.

Ďalšie varovanie je, že moje skúsenosti vychádzajú zo zrkadloviek CANON.

"Začínajúci fotografi veľmi radi vo svojich začiatkoch fotia detaily. Mylne ich nazývajú makro fotkami"
Tým , že zavolíte na foťáku program "MACRO" naozaj macro nedosiahnete. Správne by sa táto funkcia mala nazývať skôr CLOSE-UP.
Ale čo potom macro je? A čo je to close-up? Ak sa chceme tejto fotografii venovať, mali by sme si najprv vysvetliť tieto základné pojmy.
Definícií macro fotografie je na internete naozaj plno, ja sa však najviac prikláňam k tej wikipediovskej, aby som vás nemiatla : Makrofotografia označuje fotografiu z veľmi blízkych vzdialeností; klasická definícia je, že obraz projektovaný na "rovine filmu" je rovnako veľký ako je veľkosť fotografovaného subjektu. Alebo inak povedané: Makrofotografia je fotografovanie detailov s pomerom zobrazenia 1:2 a väčším.

Close-up je fotografia z tesnej blízkosti projektu (kde ale objekt nieje zobrazený v životnej veľkosti). Dnešné fotoaparáty nám ponúkajú možnosť fotiť už od 1cm. Lenže zväčšenie aj v tomto prípade je okolo 1:4, rozhodne to teda macro nieje.

Už sme si povedali, že nastavením réžimu MACRO na zrkadlovke ( a na kompakte už vôbec nie) nedosiahneme macrofotografiu. Ale čo potom? Objektívy sú, úprimne, sakra drahé - a my študenti si ich nemôžeme vždy dovoliť.
Existuje, našťastie, viacero možností okrem objektívu. Aké to sú ( my si hlavne zhrnieme posledný bod, ktorému sa venujem ja :)) si zhrnieme nižšie. Rozhodla som sa vybrať len tie najbežnejšie.

MEDZIKRÚŽKY.
Medzikrúžky sa dajú využiť len na fotoaparátoch kde sa dajú vymeniť objektívy (nesledujem trendy ale zdá sa mi že už vymysleli aj kompakt s vymeniteľným objektívom? v každom prípade ,my sa stále bavíme o zrckách).
Medzikrúžky neobsahujú žiadne optické členy, slúžia len na oddialenie objektívu od fotoaparátu - dochádza k posunu rozsahu zaostrovania. Keď chceme dosiahnúť ešte väčšie priblíženie, máme možnosť naukladať medzikrúžky na seba.
Ceny medzikrúžkov sa pohybujú okolo 10-70 eur ( aspoň na Heuréke).

PREDSÁDKOVÉ FILTRE.
POZOR! táto možnosť funguje dokonca aj u kompaktov! :)
Predsádkové zväčšovacie filtre sa závitom nasadia - alebo len nasunú - na objektív, čím poskytnú blízke zaostrenie, za nízke náklady samozrejme. Zväčšovacia sila sa uvádza v dioptriách a zoženiete ich s rôznou optickou silou.
Na Heuréke sa ich ceny pohybujú okolo 15-45 eur za sadu.

Ak sa o tieto možnosti zaujímate, odporúčam pogoogliť. My totiž smerujeme inam...

Čo ak niesme ochotní investovať nič? Zasa raz sa neviem vyjadriť, či táto finta funguje pre necanony, ale z vlastnej skúsenosti s EOS 550D vás môžem uistiť že Canon by mal fungovať takto :)

OBRÁTENÝ OBJEKTÍV.
Aby sme jednoducho pochopili ako je možné, že obyčajným objektívom dosiahneme macro fotky, nechávame si to vysvetliť na nasledujúcich vetách.

Objektív fotoaparátu je navrhnutý tak, aby zaberal široký zorný uhol a záber preniesol na oveľa menšiu plochu senzora alebo filmu. Toto vám umožní zachytiť obrovské krajiny na senzor o rozmeroch 36 x 24 mm. Zoomovaním meníte zorný uhol záberu. Pre zjednodušenie si stačí uvedomiť, že objektív mení veľké veci na malé. A teraz si predstavte, že ste objektív priložili k fotoaparátu opačne. V tomto prípade sa zmení aj jeho funkcia a predmety nám bude meniť z malých na veľké.
Presne tak. Pri objektíve 18-55 aký mám ja, je priblíženie 55 najväčšie (a nieje to nejaká extra veľkosť, huh), no len čo objektív obrátime, obráti sa nám aj toto - keď bude objektív otočený na 18mm, zväčšenie bude najväčšie.

Môj pomocník pri tomto projekte, zrkadlovka CANON EOS 550D, menom Abby.

V prvom rade samozrejme zložíme krytku a objektív odmontujeme - samozrejme keď je foťák vypnutý! Takéto fotenie samozrejme prináša riziká, môže sa niečo stať objektívu či fotoaparátu (samozrejme, záleží na tom ako s ním manipulujete!) a je takmer isté že sa vám niečo vo foťáku zašpiní či zanesie prachom.

Klasicky nasadený objektív (na fotke nenasadený) je primontovaný bajonetom zatiaľ čo filtrová časť je vonku.

V našom prípade urobíme opak. Bajonetová časť bude smerovať vonku, zatiaľ čo filtrová dovnútra.

Pokiaľ nepoužívate medzikrúžky, budete si musieť objektív celý čas pridržiavať, čo je dosť náročné, ak sa vám trasú ruky. Och, verte tomu že sa mi trasú ako starému geriatrikovi!

A čo ostrenie? Neostríme v automatickom réžime, ostrenie tu je zábava! Dobre, ako pre koho. Pohybujeme sa (občasne celým telom, hoci správne len foťákom), ďalej a bližšie k objektu. Naozaj je zábava sledovať to, kedy konečne vychytáte ten ostrý moment!
Odporúčam fotiť ale na prírodnom alebo kvalitnom svetle, keďže svetelnosť takto obráteného objektívu nieje nič extra. Je komplikované fotiť pohybujúce sa objekty, keďže takéto ostrenie je pomalé, zo začiatku pravdepodobne uletia. Čo tak začať kvapkami?

Máte viac otázok? Pýtajte sa!
A ako vyzerá takto odfotené macro?

A mne neostáva len vám poďakovať za pozornosť ( a návštevnosť a vlastne za všetko). Ak vám článok pomohol som rada :)

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 weriiiq3 weriiiq3 | Web | 25. srpna 2013 v 9:49 | Reagovat

Zajímavé, také přemýšlím nad koupí nějaké zrcadlovky, ale bojím se, že to na mě bude moc složité ...

2 Violette de La Fountaine Violette de La Fountaine | Web | 25. srpna 2013 v 9:55 | Reagovat

moc zajímavý článek a fakt pěkné fotky.

3 vrania vrania | E-mail | Web | 25. srpna 2013 v 10:40 | Reagovat

wow, keby mám zrkadlovku vyskúšam =D (počkať, ja ju mám, ale na film -_- Neviem, ako by som odhadla nastavenie sveteľnosti, ale... Vyskúšam! A skúsim priložiť objektív ku kompaktu =D Čo sa mu stane (asi zažije šok)).

Úprimne? V tých krabiciach nebola ani jedna horalka! Boli absolútne prázdne! Teda... možno tam bol vzduch z niečích pľúc =/

4 downloady-thesims2.blog.cz downloady-thesims2.blog.cz | 25. srpna 2013 v 10:48 | Reagovat

Už dnes večer končí druhé kolO SONB :P

5 - monika - - monika - | Web | 25. srpna 2013 v 10:57 | Reagovat

díky ...

6 Lucianna Lucianna | Web | 25. srpna 2013 v 11:10 | Reagovat

Fiha, toto je zaujímavé...neviem sa dočkať keď už budem mať vlastný foťák...
a to stou babou je hrozné, nechápem ako sa ľudia takto môžu správať k svojmu telu. Až bude s tým pokračovať, telo sa jej za to "poďakuje" ..

7 milla-jovovich-fan milla-jovovich-fan | Web | 25. srpna 2013 v 11:22 | Reagovat

Len jej chceš dobre, iba rožok za deň? To by som zrejme nevydržala.. Máš veľmi krásny foťák tiež by som taký brala :) Zrejme začnem šporiť

8 Elizabett Elizabett | Web | 25. srpna 2013 v 12:11 | Reagovat

úžasný článek, myslím že určitě hodně lidem pomohl :)
určitě si to vysvětlila dobře, podle tech fotek jak ten objektiv obrátit je to podle mě srozumitelný :')

9 pajilinqa pajilinqa | Web | 25. srpna 2013 v 12:17 | Reagovat

Super článek, taky přemýšlím o tom že si koupím zrcadlovku :)

10 snapeova snapeova | Web | 25. srpna 2013 v 12:19 | Reagovat

Tak za prvé jsem ráda, že se ještě najdou fanoušci HP a taky mě těší, že se ti líbí můj blog. Díky za všechnu chválu :)

Ohledně té holky, nejspíš někde nechala mozek. Je sice hezký, že takhle pekelně zhubne, ale jednou se pak pořádně nají a bude tomít všechno zpátky. Tímhle se úplně zničí. Zpomalí metabolismus a nevím co všechno. Kdyby raději hubla normálně. Opravdu nechápu, proč to lidi pořád nechápou. Při tom rady ke klasickému zdravému hubnutí najde všude a řekne jí to každý doktor, co přibližně musí dělat. No nic.

Miluju fotky a focení, takže jsem si docela jistá, že přes web, který necháváš i s komentářem sem zavítám častěji. Možná si tě dám i do oblíbených stránek, to se ještě uvidí, jak moc se mi tu zalíbí. Ale podle tohohe článku se zdá, že tomu dost rozumíš a fotit fakt umíš. Mimochodem díky, že jsi mě vyvedla z omylu a už si nebudu myslet, že fotky z blízka jsou makro fotky :D

11 MRS.Cloe MRS.Cloe | E-mail | Web | 25. srpna 2013 v 12:29 | Reagovat

Skvělé! Ty fotky jsou úžasné! Návod se bude určitě hodně lidem hodit :)

12 Johny Johny | Web | 25. srpna 2013 v 12:33 | Reagovat

Já po zrcadlovce toužím už celou věčnost, ale asi marně :D Ty fotografie jsou úžasné, bomba a super (další výrazy mě už nenapadají ;))

P.S. Velmi děkuju za pochvalu té povídky. Jsem ráda, že mám tak pozorné čtenáře. Každá pochvala potěší :3

13 snapeova snapeova | Web | 25. srpna 2013 v 12:35 | Reagovat

Vážně ? o jaký film šlo ?

Dlouhé komentáře já umím, jen musím mít co říct, abych je mohla napsat:)

Ohledně jídla, hubnutí a toho všeho, to jsou hrozné problémy. Já trpím opačným problémem než ona. Od dětství se peru s nadváhou a zatím jsem nikdy úplně nevyhrála. Pořád do toho tak nějak padám znovu a znovu, ale před třičtvrtě rokem jsem zdravou stravou zhubla 15 kilo. Pak jsem vybočila a už se úplně přes všechny pokusy nevrátila, ale tu váhu jsem si celkem udržela, takže už brzo plánuju opřít se do toho zas pořádně a doufám, že i přes všechny překážky se jednou dostanu tam, kam opravdu potřebuju. Vím, jak jsou problémy ohledně jídla těžké, hrozně moc to souvisí s psichykou, ale většinou jsem pochopila to, co mi doktoři nebo jiní vysvětlovali a díky tomu už jsem se fakt moc naučila a doufám, že ona to snad taky brzo začne chápat, protože jde o její zdraví a mohlo by to s ní dopadnout fakt špatně.

14 vrania vrania | E-mail | Web | 25. srpna 2013 v 12:52 | Reagovat

no, na filmovú neviem ako to pôsobí, zatiaľ som necvakla, ale pri pohľade cez hľadáčik rozdiel nebol až taký badateľný (ale nejaký tam bol). Keď som ale objektív priložila k ultrazoomu... =D V podstate to funguje, len by som musela mať ruky aspoň z dreva, aby som sa toľko nechvela...

15 snapeova snapeova | Web | 25. srpna 2013 v 12:57 | Reagovat

Jo, tak Merlina už jsem viděla párkrát. Není to špatné a Helenka, ta je tam skvělá :) Nedávno jsem s ní viděla Nadějné vyhlídky. Ona je úžasná všude :)

Bohužel, každý máme něco. Všichni se s něčím perem, ale bylo by vše jednodušší, kdyby každý dokázal vnímat a brát si k srdci rady ostatních, kteří vědí o čem mluví. Já to třeba nedokázala vnímat a brát jako dítě, Povedlo se mi to bohužel až v posledních letech.

Já mám před sebou ještě docela dlouhou cestu, ale jak jsem řekla aspoň už docela dost vím, jak si počínat a čemu se vyvarovat. Už nebudu dělat, takové ty největší hlouposti co lidi při hubnutí udělat můžou. Tvojí sestřenici přeju hodně štěstí, ať se z toho úplně dostane. Hlavní je, že už taky ví, co bylo špatně a taktéž se tomu už bude vyvarovat.

Nejhorší na tom všem je, že většinou všechno pochopíme, až když je to s námi fakt docela špatný :/

16 Natally Natally | Web | 25. srpna 2013 v 13:09 | Reagovat

díky za tvou návštěvu a koment :)

17 snapeova snapeova | Web | 25. srpna 2013 v 13:26 | Reagovat

No, šikanu jsem si právě prožila taky a v podstatě by se dalo říct, že ne jen ve škole. Zažívala jsem jí i na ulici. Bohužel je pořád spousta lidí, kteří se smějí tlustým ať už jsou nemocní nebo si za to můžou sami. Myslím, že tohle se nikdy nezmění. Vždy se takový posměváčci najdou. Já jsem bohužel taková, že si beru k srdci vše, i to co bych neměla. Proto je to celé pro mě těžší. Závidím lidem, co se s tím vůbec nemažou a opravdu je jim jedno, co si kdo myslí. Já si dokážu říct, že je mi to jedno, ale stejně není. Ale třeba se to časem naučim ignorovat :)

18 Hani | bevintage.blog.cz Hani | bevintage.blog.cz | Web | 25. srpna 2013 v 13:58 | Reagovat

Hrozně mne mrzí, že nemám zrcadlovku a moc bych si přála ji mít. Líbí se mi ty fotky, hlavně fotka té kapky, ta je úžasná.
Až se mi jednou dostane do rukou zrcadlovka, mrknu se sem a určitě budu vědět. :)

19 romi romi | Web | 25. srpna 2013 v 15:08 | Reagovat

Pekne fotky

20 Em Zet Em Zet | Web | 25. srpna 2013 v 15:19 | Reagovat

Tys opravdu viděla všech sedm filmů, o jakých jsem psala v článku? :3333 Moc jsi mě překvapila a potěšila. V komentářích u mého článku jsem ti kdyžtak odpověděla. ;)

Jinak foťáky jsou pro mě jednak španělská vesnice a jednak něco, co mě ani tak moc nebere. :D Ani nevím, že se ten objektiv dá nějak obrátit, takže asi tak. :D Jsi šikovná! :)

Jinak děkuju ti za ten koment u mě na blogu, potěšil. ;)

21 Hinnami Hinnami | Web | 25. srpna 2013 v 16:08 | Reagovat

Velmi pěkné fotky.. Takové bych v životě neudělala, ale tvůj článek je vááážně úžasný!! Až vyprosím od taťky foťák hned to vyzkouším :D

22 Christie Christie | Web | 25. srpna 2013 v 16:15 | Reagovat

zajímavý článek :) škoda, že s mým foťákem to nejde :/ jinak nádherné, úžasné, bombové, nevim jak to popsat, prostě krásný fotky!

23 beli-world beli-world | Web | 25. srpna 2013 v 16:15 | Reagovat

Krásne fotky, aj ja by som chcela mať zrkadlovku

24 Zuzka Zuzka | E-mail | Web | 25. srpna 2013 v 17:19 | Reagovat

Tiež som riešila podobnú vec asi pred dvoma rokmi. Moja kamoška sa "dala na zlé chodníčky". Chceli sme jej pomôcť, no vedeli sme, ža sa bude hnevať. Nakoniec, sme išli za triednou, ktorá ju poslala k psychologičke a hovorila s rodičmi.Dievča je dnes normálne asi až príliš a ani sa nám nepoďakovala, no aspoň sme mali lepší pocit, že sme jej pomohli :) Takže, určite choď. Pri najhoršom ťa jej mama vyrazí, no budeš si môcť povedať, že si to skúsila.

25 bf. bf. | Web | 25. srpna 2013 v 17:21 | Reagovat

wow, krásne fotky a super článok vôbec som nevedela, že sa aj niečo takéto dá ... ja to zrejme nevyužijem lebo niesom na fotenie zrovna talent, ale ludom okolo mna  sa to rozhodne zídem, takže tvoj článok odporučím dalej :)

26 dajta dajta | Web | 25. srpna 2013 v 17:43 | Reagovat

opravdu neuvěřitelně krásné fotky, ty kapky jsou dokonalé

27 kate :-) kate :-) | Web | 25. srpna 2013 v 17:54 | Reagovat

To jsou dokonalé fotky!!! Opravdu moc! <3 Taky bych chtěla umět takhle fotit :)

28 Caroline Caroline | Web | 25. srpna 2013 v 17:59 | Reagovat

Nádherné fotky! :) :O

29 Allys Allys | Web | 25. srpna 2013 v 18:09 | Reagovat

pááááni =D

30 Evushka Evushka | Web | 25. srpna 2013 v 18:18 | Reagovat

Ja som tie staré série DW nevidela, ale viem, že boli aj starší Doctori, len je to na môj vkus priveľký skok. Zvolila by som skôr niekoho okolo 40-ky či 42-ky, čo sa týka veku a 13-ku by som dala takú staršiu, ako zakončenie, že Doctor zmúdrel a došiel až do konca svojej cesty.

31 Joina Joina | Web | 25. srpna 2013 v 19:17 | Reagovat

Povedený  foťák, takový bych taky potřebovala...

32 Waven Waven | Web | 25. srpna 2013 v 19:28 | Reagovat

Hezké fotky :) Taky bych chtěla zrcadlovku :)

33 this-is-mystory this-is-mystory | Web | 25. srpna 2013 v 19:58 | Reagovat

Bože užasne fotky. Ty tak nádherné fotíš :O a tá kvapka :O :) jedným slovom dokonalosť :D

34 LexiChris LexiChris | E-mail | Web | 25. srpna 2013 v 22:30 | Reagovat

Vůbec neděkuj :-)..V Košici teda tam jsem ještě nebyla je to tam aspon velké?:-) něco jako Praha?:-)..To tak vypadalo jako že ulítáváš na blond :-)..A tak jací chlapi se ti líbí? schválně nějaký tvůj idol?:-)

35 Petra Petra | Web | 25. srpna 2013 v 22:33 | Reagovat

S tím foťákem nic takového dělat nemůžu, ale skvěle si to napsala a ty fotky jsou skutečně nádherné. Já taky technickým termínům vůbec nerozumím, když si moje kamarádka vybírala foťák a chtěla ode mě poradit (osudová chyba), vybafla na mě s nějakými termíny a já na ní koukala jak na blázna.

36 downloady-thesims2.blog.cz downloady-thesims2.blog.cz | 25. srpna 2013 v 22:34 | Reagovat

☼☼☼ NA BLOGU JE VYHODNOCENÍ SONB DRUHÉHO KOLA ☼☼☼

37 Ecritte Ecritte | Web | 25. srpna 2013 v 23:03 | Reagovat

Avvv já hci taky pořádnej foťák.Tomu mímu Olympusu, kdyby jsem něco odmontovala, tak by ho nikdo v životě nesmontoval, jelikož pamatuje ještě "krále Klacka" xD

38 Veronika Veronika | E-mail | Web | 25. srpna 2013 v 23:29 | Reagovat

Jakmile budu mít chvilku času, článek přečtu a vyzkouším! Já to už jednou zkoušela, ale výsledek byl takový, že fotky byly tmavé a objektiv mi spadnul :D

39 Hobittka Hobittka | Web | 26. srpna 2013 v 1:42 | Reagovat

Skúšala som to už s mojou Celty (Olympus E500), ale rozhodne som nemala tak krásne fotky ako ty. Vlastne som ich hneď musela vymazať :) Preto som rada za svoj extra macro objektív :D

40 S-hejvi S-hejvi | Web | 26. srpna 2013 v 6:24 | Reagovat

skvělý článek, určitě se mi bude hodit! a krásné fotky:))

41 keepyoureyesclose keepyoureyesclose | Web | 26. srpna 2013 v 8:12 | Reagovat

Nemám foťák, kdyžtak použiju to co mám na mobilu a fotit neumím, ale pěkný článek! :D :)

42 littledarliiiiing littledarliiiiing | Web | 26. srpna 2013 v 9:53 | Reagovat

bože ty fotky jsou užasnýýý :D takovej foťák ale nemám abych mohla fotit až takový detaily :/

43 rasty-psi-svet rasty-psi-svet | Web | 26. srpna 2013 v 10:47 | Reagovat

Krásné fotky =)

44 Amy Amy | Web | 26. srpna 2013 v 11:06 | Reagovat

Nádherný článek a překrásné fotečky :3

45 Perrie Perrie | Web | 26. srpna 2013 v 11:45 | Reagovat

Děkuju :) a fotíš fakt krásně! určitě tím pomůžeš spoustě lidí.

46 Misella Misella | Web | 26. srpna 2013 v 12:42 | Reagovat

Krásně fotíš ;) jinak ses zúčastnila bleskovky, tak tu máš diplom:
http://xmisad.blog.cz/1308/diplomy-bleskovka-1

47 Denn Kamze Denn Kamze | Web | 26. srpna 2013 v 14:13 | Reagovat

Zajímavý článek :) Ale já bych si radši na to pořídila makro objektiv :D

48 downloady-thesims2.blog.cz downloady-thesims2.blog.cz | Web | 26. srpna 2013 v 15:19 | Reagovat

Ještě že ses přihlásila do té SONB :D jsi nejlepší soutěžící...

49 Denn Kamze Denn Kamze | Web | 26. srpna 2013 v 16:37 | Reagovat

Jo to já chápu, ale takto jde do těla prach a i do objektivu :D Taky jsem tak ze začátku fotila..jenže pak jsem tam měla nějaké smítko, které bylo vidět na fotkách..takže jsem si to musela nechat vyčistit :D Pár korun v háji :D

50 Denn Kamze Denn Kamze | Web | 26. srpna 2013 v 16:51 | Reagovat

Já vím, četla jsem článek :) Ono to nebylo ani tak pravidelnou údržbou..dostalo se to někam, kam už jsem sama nemohla :D

51 Katherine Katherine | Web | 26. srpna 2013 v 17:03 | Reagovat

Díky;-)

52 S. S. | Web | 26. srpna 2013 v 17:18 | Reagovat

To je opravdu zajímavé, musím to někdy vyzkoušet :)

53 Sarah D. Sarah D. | Web | 26. srpna 2013 v 17:19 | Reagovat

Opravdu velice zajímavé, a moc krásné obrázky. Občas se taky snažím fotit, ale většinou je to jen na babiččiny foťák a nebo na mobil, takže to moc kvalitní není. Vážně paráda ;-)

54 Ronnie Ronnie | Web | 26. srpna 2013 v 18:28 | Reagovat

Tak tohle musím zkusit! Objektiv mám stejný a makro fotky (ne přímo makro, až takový detaily jsem zatím nezkoušela a ani mi nešly) - na nich jsem prostě závislá! Zjistila jsem, že 70% mých fotek jsou prostě spíš detaily než krajinky a celé postavy. Už se těším, až se vyjasní (pokud vůbec, ale snad jo) a já tenhle trik vyzkouším ;)

55 Sim Sim | Web | 26. srpna 2013 v 18:34 | Reagovat

Myslím, že nejsi mrcha, jen máš o ní strach, to je normální :) měla by být ráda, že se o ní tak zajímáš a máš o ní strach, je to normální.. :)
Ty fotky jsou naprosto boží ^^ na techniku (hlavně ohledně focení, protože jsem na to naprostej antitalent) jsem ale naprosto mimo, takže to, co jsi psala bylo pro mě trochu jako španělská vesnice.. :D

56 Oswinny Oswinny | Web | 26. srpna 2013 v 19:01 | Reagovat

Zavítaj na Yggdrasil,
svetom zabudnutý ostrov, alebo skôr skupinku deviatich ostrovov. Na Yggdrasile neexistuje nič také ako moderná technika. Ľudia cestujú na koňoch, správy nosia poštovné holuby, krajinu nepokrývajú žiadne továrne ani cesty. Bol by to raj, no ostrovy skrývajú svoje tajomstvo. Už sto rokov prebieha na Yggdrasile vojna o vládu medzi tromi najväčšími klanmi: Fenrir, Campbel a Anqet. Tieto klany však nie sú obyčajné. Všetky oplývajú istým magickým potenciálom. Pridaj sa k jednému z nich, ovládni jednu z tajných mágií a získaj večnú slávu pre svoj klan. Rozhodni o osude Yggdrasilu!

RPG hra Wars of Yggdrasil s radosťou uvíta hráčov zo Slovenska aj z Česka.

57 Gréti Gréti | Web | 26. srpna 2013 v 19:23 | Reagovat

Zaujímavé, škoda len že sa v podobných veciach nevyznám :D Ale tie fotky sa ti krásne vydarili :3

58 Tina Tina | Web | 26. srpna 2013 v 19:25 | Reagovat

Nádherné fotky! Niečo úžasné :3

59 Gréti Gréti | Web | 26. srpna 2013 v 19:56 | Reagovat

Svätá pravda, svine sú :D Občas to býva aj tým že cez článok alebo fotky prebehnú len rýchlo pohľadom a potom akoby vedeli o čo sa jedná, súhlasia s jediným čo si zapamätali - predslov na začiatku. Najlepšie je asi nenapísať nič :D
Som veľmi rada že sa ti páčila, normálne si mi spravila radosť :)
Mimochodom, ako to ide s tou tvojou detektívkou? Dúfam že ju zverejníš :D
Niet zač, whovian :D

60 -MSW- -MSW- | Web | 26. srpna 2013 v 20:43 | Reagovat

super blog aj fotografie,chodím sem často a tvoj blog sa mi veľmi páči :) hlasovala som za teba aj na tej stránke,tak držím palce :)

61 Mišíí ♥ Mišíí ♥ | Web | 27. srpna 2013 v 8:24 | Reagovat

Diplomek !!! : http://manumisa.blog.cz/1308/diplomky-bleskovka-03

62 -M -M | Web | 27. srpna 2013 v 9:53 | Reagovat

I když je to moc pěkně napsaný a zpracovaný článek s prima fotkami, nějaké delší vyjádření k němu nemám, protože Canonem nefotím, tak bych ráda něco napsala k začátku.

Je šílené, že chce zhubnout zrovna tímto způsobem, možná si chce totálně odrovnat zdraví. Vím, že i můj jídelníček se někdy skládá jen z plechovky coly a obědu, protože nemám čas se najíst. Ale snažím se to omezit, takhle se stravovat  nedá. Ne, vůbec nejsi mrcha. :)

63 Gréti Gréti | Web | 27. srpna 2013 v 10:01 | Reagovat

No šak čo, trošku sa porozprávaš aj s ešte neobjaveným vrahom a nechcene mu dáš pár typov na to ako dakoho zabiť alebo čo urobiť aby ho nenašli :D
Dúfam že sa toho dožije, bola by som na ňu zvedavá :D A teba potom menujeme druhou Agathou Christie :D

PS: že sa pýtaš, jasne že budem za teba hlasovať :D

64 Fík Fík | Web | 27. srpna 2013 v 11:45 | Reagovat

tyjo tak také fotky se len tak nevidí, jsou kouzelné :D

65 vrania vrania | E-mail | Web | 27. srpna 2013 v 12:48 | Reagovat

tak ďakujem za pochvalu, nabudúce sa budem snažiť viac =D (tak mi napadá, že som chcela pozrieť tie dve videá...) a chcem to vyskúšať aj s Eleanor =D

Takže teraz si budeme pri nákupoch v sekáčoch na seba spomínať? =) (a že prečo som mala v posledných dňoch stále štikútku...)

66 placeforchanni.blog.cz|Channii placeforchanni.blog.cz|Channii | Web | 27. srpna 2013 v 13:15 | Reagovat

naozaj nádherne fotíš. palec hore :) zase

67 vrania vrania | E-mail | Web | 27. srpna 2013 v 13:45 | Reagovat

Tak teda ďakujem za upozornenie =D Ja čakám kedy kamarátka príde domov a či sa jej bude chcieť ísť do mesta dnes alebo zajtra =D Ale do sekáčov ju chcem zatiahnuť až neskôr... Teda, zatiaľ viem iba o jednom fajn, musím ešte pokukať. Ak nájdem dáky v tých končinách kam sa chystáme (a nie na opačnom konci mesta) tak si aj ja spomeniem =D

68 Gréti Gréti | Web | 27. srpna 2013 v 14:36 | Reagovat

Niet zač :)
Teraz si musíš spomenúť na zážitky z predchádzajúceho života :D A ak si spomenieš tak si to naozaj ty :D
Ach, to je škoda :D Ale držím ti palce pri jeho hladaní :D

69 Jull Jull | Web | 27. srpna 2013 v 22:20 | Reagovat

Wow, ty fotky jsou nádherné :33 a máš moc krásný blog :)

70 adas adas | 27. srpna 2013 v 23:40 | Reagovat

vydělávej hrou.. Registrace: www.goldentowns.com?i=3928

71 Cenicienta Cenicienta | Web | 30. srpna 2013 v 21:42 | Reagovat

Děkuju za super návod! :)

72 Suzanie Suzanie | Web | 31. srpna 2013 v 14:09 | Reagovat

Skúsim :O

73 Teenuš Teenuš | Web | 31. srpna 2013 v 20:01 | Reagovat

No já bych nerada, aby si o mě někdo myslel, že kradu... A aby nedocházelo k omylu, protože na můj blog(co sem koukala) chodí i pár lidí co na tvůj) tak sem to raději smazala... stačí, že mi na mejl přišlo něco na způsob, že kradu fotky a že je kradu tobě nebo co...
Poradit zatím nepotřebuju.. zatím je to spíš na mě se pořádně naučit... fotím teprve cca 3 měsíce =))

74 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 2. dubna 2014 v 7:37 | Reagovat

Skvelý článok, rozhodne pomohol. Takže..teóriu mám, teraz mi chýba už len tá zrkadlovka :D

75 Kosáček Kosáček | E-mail | Web | 21. dubna 2014 v 22:53 | Reagovat

Teda, fakt skvělé, fotíš parádně.

76 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 19. července 2015 v 0:23 | Reagovat

Koukám, že budu muset zabavit foťák tátovi :-) Děkuji :-)